Веб-квест з теми Одноклітинні організми

Веб-квест з теми “Одноклітинні організми” Матеріал до уроків біології 10 клас . Учитель Загурська Н.І. 2017 рік  Вступ. Доброго дня, дорогі друзі! Рада вітати вас у нашому веб-квесті, присвяченому удосконаленню знань про одноклітинні організми: бактерії, ціанобактерії та інші протисти, їх будову, властивості прокаріотів та еукаріотів – найпростішої клітинної форми життя; вивченню їх поширення у природі, впливу на інші живі організми та на здоров'я людини, використання мікроорганізмів у господарській діяльності.  Завдання. Для виконання веб-квесту Вам необхідно детально проаналізувати інформацію з Інтернет - ресурсів про різноманітність мікроорганізмів, їх будову, властивості, способи живлення та розмноження одноклітинних, зокрема бактерій, способи їх поширення та проникнення у живі організми, ознайомитися з різними бактеріальними “професіями” та хворобами та засобами запобігання зараження.  “Найдивовижніше – у малому”. Карл Лінней  Проблема. Мікросвіт зачаровує своїм різноманіттям форм та екстремальних пристосувань до життя. Тут є рослини, тварини, гриби, бактерії, паразити і симбіонти.  Велика група редуцентів - руйнівників органічних решток – важливий ланцюг біосферних перетворень.  Є справжні “фабрики” по виробництву цінних продуктів для народного господарства, по очищенню стічних вод тощо… Ціла галузь виробництва – мікробіологічна промисловість використовує одноклітинних для потреб людства.  А скільки небезпечних протистів у природі!  Сьогодні ми спробуємо з'ясувати їх будову, способи живлення та розмноження, поширення у природі, вивчимо небезпечні захворювання тварин, людей. Знайдемо профілактичні заходи до їх поширення.  На ці та інші питання ви отримаєте відповіді в процесі проведення веб-квесту. Я сподіваюсь, що Вам буде цікаво подорожувати просторами Інтернету, а інформація, з якою ви будете працювати, буде для Вас корисною.  Процес. 1. Учні об’єднуються у групи. 2. Кожна група буде мати ролі:  енциклопедист; науковець; лікар; еколог; мікробіолог; біолог. 3. Учні вивчають інформацію із списків джерел Інтернету відповідно до своєї ролі.  4. Після обговорення інформації учні складають звіт відповідно до ролі.  Для предсталення результатів ви можете використовувати:  повідомлення; мультимедійні презентації; схеми, таблиці; ілюстрації; тексти;  фрагменти відеороликів; веб-сторінки.  Етапи роботи. 1. Оберіть роль, яку будете виконувати у групі.  2. Знайдіть в мережі Інтернет і систематизуйте інформацію по темі дослідження та згідно обраної ролі.  3. Визначте головне по кожному напрямку. 4. Продумайте та оберіть форму представлення свого дослідження (повідомлення, презентація, відеоролик, фотозвіт, реферат та ін. )  5. Підготуйтесь до захисту Вашого проекту.  Енциклопедисти. Вивчають одноклітинні прокаріотичні організми – бактерії, їх будову, різні форми клітин;  історію відкриття бактерій;  поширеність бактерій у природі.  Результати представляють у вигляді повідомлення,презентації.  Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:  https://uk.wikipedia.org/wiki/Одноклітинні_організми  https://uk.wikipedia.org/wiki/Бактерії  https://uk.wikipedia.org/wiki/Бактерії  http://www.npblog.com.ua/index.php/biologiya/bakteriyi-v-zhitti-ljudini.html  Науковці. Вивчають: класифікацію бактерій, ціанобактерій, їх життєві цикли;  Способи розмноження бактерій;  Результати представляють у вигляді повідомлення,презентації.  Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:  https://uk.wikipedia.org/wiki/Бактерії  http://www.npblog.com.ua/index.php/biologiya/bakteriyi-v-zhitti-ljudini.html  https://uk.wikipedia.org/wiki/Ціанобактерії  http://www.ukrreferat.com/index.php?referat=10630&pg=0  Екологи. Вивчають роль бактерій та ціанобактерій у природі;  Способи живлення бактеріальних клітин;  Використання бактерій у господарській діяльності та житті людини;  Результати представляють у вигляді повідомлення,презентації.  Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:  http://ua-referat.com/Одноклітинні_організми  https://uk.wikipedia.org/wiki/Бактерії  http://www.npblog.com.ua/index.php/biologiya/bakteriyi-v-zhitti-ljudini.html  Лікарі. Вивчає бактеріальні захворювання людини, їх небезпеку, способи зараження, методи профілактики та лікування.  бактеріальні хвороби тварин, способи зараження та методи запобігання поширення.  захворювання людини, спричинені протистами, їх небезпеку, способи зараження, методи профілактики та лікування.  Результати представляють у вигляді повідомлення,презентації.  Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:  https://uk.wikipedia.org/wiki/Бактерії  http://www.npblog.com.ua/index.php/biologiya/bakteriyi-v-zhitti-ljudini.html  Мікробіологи. Вивчають: різноманітних еукаріотичних найпростіших організмів: (протистів) тварин, рослин, грибів, їх поширення та значення у природі;  Використання одноклітинних у мікробіологічній промисловості.  Результати представляють у вигляді повідомлення,презентації.  Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:  https://uk.wikipedia.org/wiki/Одноклітинні_тварини  http://narodna-osvita.com.ua/1645--15-odnokltinn-organzmi  https://uk.wikipedia.org/wiki/Бактерії  Біологи. Вивчають еукаріотичних колоніальних організмів, їх будову, характерні ознаки, роль в природі та житті людини;  Використання еукаріотичних одноклітинних організмів для господарських потреб людини.  Результати представляють у вигляді повідомлення,презентації.  Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:  http://edufuture.biz/index.php?title=Одноклітинні_організми,_явище_колоніальності.  Критерії оцінювання. Розуміння завдання  Точне розуміння завдання 5 балів  Розміщені матеріали, які мають безпосереднє відношення до теми, так і зайві 4 бали  Розміщені матеріали, які не мають безпосереднього відношення до теми, зібрана інформація не аналізується 3 бали  Виконання завдання  Висновки аргументовані, мають безпосереднє відношення до теми, використовую вико сучасні засоби візуалізації інформації 5 бали  Частина інформації несистематизована, поверхова, не має відношення до теми 4 бали  Випадковий набір інформації, неповні відповіді, відсутність аналізу інформації 3 бали  Результат роботи  Чіткий і логічний виклад інформації, структурованість, відредагованість, критичність аналізу, привабливий вигляд. 5 балів  Точність, структурованість, недостатньо виявлена власна оцінка інформації 4 бали  Матеріал логічно не вибудуваний, непривабливо оформлений, суть питання розкрита неповністю, проблемні питання залишились поза увагою 3 бали  Творчий підхід  Робота відрізняється яскравою індивідуальністю і висловлює точку зору групи. 5 балів  Демонструється одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться висновки. 4 бали  Учень просто копіює інформацію з запропонованих джерел, нема критичного погляду на проблему 3 бали  Найбільша кількість балів - 20  Бажаю успіхів у дослідженні!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Навчальний проект №3 9 клас