Веб-квест з теми Одноклітинні організми
Веб-квест з теми “Одноклітинні організми”
Матеріал до уроків біології 10 клас . Учитель Загурська Н.І. 2017 рік
Вступ. Доброго дня, дорогі друзі!
Рада вітати вас у нашому веб-квесті, присвяченому удосконаленню знань про одноклітинні організми: бактерії, ціанобактерії та інші протисти, їх будову, властивості прокаріотів та еукаріотів – найпростішої клітинної форми життя; вивченню їх поширення у природі, впливу на інші живі організми та на здоров'я людини, використання мікроорганізмів у господарській діяльності.
Завдання. Для виконання веб-квесту Вам необхідно детально проаналізувати інформацію з Інтернет - ресурсів про різноманітність мікроорганізмів, їх будову, властивості, способи живлення та розмноження одноклітинних, зокрема бактерій, способи їх поширення та проникнення у живі організми, ознайомитися з різними бактеріальними “професіями” та хворобами та засобами запобігання
зараження.
“Найдивовижніше – у малому”. Карл Лінней
Проблема. Мікросвіт зачаровує своїм різноманіттям форм та екстремальних пристосувань до життя. Тут є рослини, тварини, гриби, бактерії, паразити і симбіонти.
Велика група редуцентів - руйнівників органічних решток – важливий ланцюг біосферних перетворень.
Є справжні “фабрики” по виробництву цінних продуктів для народного господарства, по очищенню стічних вод тощо… Ціла галузь виробництва – мікробіологічна промисловість використовує одноклітинних для потреб людства.
А скільки небезпечних протистів у природі!
Сьогодні ми спробуємо з'ясувати їх будову, способи живлення та розмноження, поширення у природі, вивчимо небезпечні захворювання тварин, людей. Знайдемо профілактичні заходи до їх поширення.
На ці та інші питання ви отримаєте відповіді в процесі проведення веб-квесту. Я сподіваюсь, що Вам буде цікаво подорожувати просторами Інтернету, а інформація, з якою ви будете працювати, буде для Вас корисною.
Процес. 1. Учні об’єднуються у групи.
2. Кожна група буде мати ролі:
енциклопедист; науковець; лікар; еколог; мікробіолог; біолог.
3. Учні вивчають інформацію із списків джерел Інтернету відповідно до своєї ролі.
4. Після обговорення інформації учні складають звіт відповідно до ролі.
Для предсталення результатів ви можете використовувати:
повідомлення; мультимедійні презентації; схеми, таблиці; ілюстрації; тексти;
фрагменти відеороликів; веб-сторінки.
Етапи роботи. 1. Оберіть роль, яку будете виконувати у групі.
2. Знайдіть в мережі Інтернет і систематизуйте інформацію по темі дослідження та згідно обраної ролі.
3. Визначте головне по кожному напрямку.
4. Продумайте та оберіть форму представлення свого дослідження (повідомлення, презентація, відеоролик, фотозвіт, реферат та ін. )
5. Підготуйтесь до захисту Вашого проекту.
Енциклопедисти. Вивчають одноклітинні прокаріотичні організми – бактерії, їх будову, різні форми клітин;
історію відкриття бактерій;
поширеність бактерій у природі.
Результати представляють у вигляді повідомлення,презентації.
Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:
https://uk.wikipedia.org/wiki/Одноклітинні_організми
https://uk.wikipedia.org/wiki/Бактерії
https://uk.wikipedia.org/wiki/Бактерії
http://www.npblog.com.ua/index.php/biologiya/bakteriyi-v-zhitti-ljudini.html
Науковці. Вивчають: класифікацію бактерій, ціанобактерій, їх життєві цикли;
Способи розмноження бактерій;
Результати представляють у вигляді повідомлення,презентації.
Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:
https://uk.wikipedia.org/wiki/Бактерії
http://www.npblog.com.ua/index.php/biologiya/bakteriyi-v-zhitti-ljudini.html
https://uk.wikipedia.org/wiki/Ціанобактерії
http://www.ukrreferat.com/index.php?referat=10630&pg=0
Екологи. Вивчають роль бактерій та ціанобактерій у природі;
Способи живлення бактеріальних клітин;
Використання бактерій у господарській діяльності та житті людини;
Результати представляють у вигляді повідомлення,презентації.
Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:
http://ua-referat.com/Одноклітинні_організми
https://uk.wikipedia.org/wiki/Бактерії
http://www.npblog.com.ua/index.php/biologiya/bakteriyi-v-zhitti-ljudini.html
Лікарі. Вивчає бактеріальні захворювання людини, їх небезпеку, способи зараження, методи профілактики та лікування.
бактеріальні хвороби тварин, способи зараження та методи запобігання поширення.
захворювання людини, спричинені протистами, їх небезпеку, способи зараження, методи профілактики та лікування.
Результати представляють у вигляді повідомлення,презентації.
Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:
https://uk.wikipedia.org/wiki/Бактерії
http://www.npblog.com.ua/index.php/biologiya/bakteriyi-v-zhitti-ljudini.html
Мікробіологи. Вивчають: різноманітних еукаріотичних найпростіших організмів: (протистів) тварин, рослин, грибів, їх поширення та значення у природі;
Використання одноклітинних у мікробіологічній промисловості.
Результати представляють у вигляді повідомлення,презентації.
Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:
https://uk.wikipedia.org/wiki/Одноклітинні_тварини
http://narodna-osvita.com.ua/1645--15-odnokltinn-organzmi
https://uk.wikipedia.org/wiki/Бактерії
Біологи. Вивчають еукаріотичних колоніальних організмів, їх будову, характерні ознаки, роль в природі та житті людини;
Використання еукаріотичних одноклітинних організмів для господарських потреб людини.
Результати представляють у вигляді повідомлення,презентації.
Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:
http://edufuture.biz/index.php?title=Одноклітинні_організми,_явище_колоніальності.
Критерії оцінювання. Розуміння завдання
Точне розуміння завдання 5 балів
Розміщені матеріали, які мають безпосереднє відношення до теми, так і зайві
4 бали
Розміщені матеріали, які не мають безпосереднього відношення до теми, зібрана інформація не аналізується 3 бали
Виконання завдання
Висновки аргументовані, мають безпосереднє відношення до теми, використовую вико сучасні засоби візуалізації інформації 5 бали
Частина інформації несистематизована, поверхова, не має відношення до теми
4 бали
Випадковий набір інформації, неповні відповіді, відсутність аналізу інформації
3 бали
Результат роботи
Чіткий і логічний виклад інформації, структурованість, відредагованість, критичність аналізу, привабливий вигляд. 5 балів
Точність, структурованість, недостатньо виявлена власна оцінка інформації 4 бали
Матеріал логічно не вибудуваний, непривабливо оформлений, суть питання розкрита неповністю, проблемні питання залишились поза увагою 3 бали
Творчий підхід
Робота відрізняється яскравою індивідуальністю і висловлює точку зору групи.
5 балів
Демонструється одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться висновки. 4 бали
Учень просто копіює інформацію з запропонованих джерел, нема критичного погляду на проблему 3 бали
Найбільша кількість балів - 20
Бажаю успіхів у дослідженні!
Коментарі
Дописати коментар